Yhdistys

Mikä ihmeen TASERA?

TASERA, eli Tampereen Seudun Ampumaratayhdistys on ns. toisen asteen yhdistys, jonka tehtävänä on ylläpitää ja kehittää sen hallinnoimia ampumaratoja Pirkanmaan talousalueella. TASERA:n pääyhteistyökumppani on Satakunnan Lennosto, jonka ampumaratojen ns. siviilivuorojen hallinnoinnista ja valvonnasta yhdistys vastaa. TASERA luo jäsenilleen puitteet ampumaurheilun harrastamiseen, mutta me emme ole ampumaseura, emmekä järjestä varsinaista ampumatoimintaa - se on jäsenyhteisöjemme tehtävä.

TASERA:n perustamiskokous pidettiin 14.11.2019 ja perustamiskokouksen yhteydessä 25:stä paikalla olleesta yhteisöstä 24 liittyi heti TASERA:n jäseniksi. Loppuvuidesta 2019 vielä yksi seura päätti liittyä mukaan ja tämän myötä TASERA:n jäsenmäärä kasvoi 25:een yhteisöön. Näiden 25 yhteisön henkilöjäsenistä jo lähes 1 200 on TASERA:n hallinnoimien ratojen käyttäjiä.

Yhdistyksen kotipaikka on Tampere.